copiii si ispita

Septembrie 30, 2009 la 3:18 pm | Publicat în Uncategorized | 3 comentarii

TEST
Se afla care este alimentul cel mai adorat de copil. Sa zicem o ciocolata , dar fara ambalaj. Dupa ce e asezat pe scaun, la o masa, intr-o camera in care nu este  nimic ce ar putea sa-i distraga atentia, doar cu ciocolata in fata, copilului i se spune:

„Poti manca acum ciocolata asta sau poti sa astepti pana ma intorc in camera si daca NU ai mancat-o pana ma intorc vei primi inca una. Tu alegi ce sa faci , daca vrei sa o mananci acum e bine, daca astepti e bine si mai primesti una”.

Copilul este lasat singur pentru fix 15 minute. Testul este pentru copii de la 4 ani in sus, si  merge pana la 14 ani, doar ca este lasat un pic mai mult 20 sau 25 de minute. Ar fi ideal daca bietu copil ar fi si flamand! :))

Acest test este despre 2 chestii foarte importante pentru pregatirea copilului pentru viata; si  de care depinde mult reusita in viata a copilului : 1. autocontrolul si 2. increderea in parinte (adult) -daca a zis ca-mi da inca o ciocolata, asta se va intampla!-.  Bineinteles ca ambele sunt determinate in mare parte de educatia pe care copilul a primit-o (daca copilul e rasfatat sau nu;  daca invata ca adultii nu-si tin cuvantul sau ca si-l tin, cat de usor obtine ceea ce vrea de la adulti,  etc) , dar si de nivelul de maturizare, de dezvoltarea lobului frontal, a SNC si de personalitatea copilului. Oricum, daca un copil a cazut la test, nu disperati: inca mai aveti timp sa-l/ sa o invatati! 🙂

E o adevarata lupta interioara! Un adevarat razboi spiritual cu ispita! 🙂 Ia priviti:

(desi eu personal cred ca aici sunt copii prea mici pt testu asta, unii par si de 3 ani!)

Proverbe capitolul 16 , versetul 32 : „cine este stapan pe sine, pretuieste mai mult decat cine cucereste cetati.”

sau

3 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. super test! cred ca e valabil si pt adulti, sub alta forma…..abia astept sa-l fac copiilor mei:)

  2. O timpenie absoluta si testul si explicatiia excrocului cu cravata. Daca astepti sa capeti ceva dela mnezeu sau isus, trebuie sa fi absolut idiot.

  3. Acest blog nu l-am facut pt dispute sau pt a avea comentarii (foarte multe nici nu le-am aprobat), nici macar pt a atrage multe vizualizari.A inceput intr-o perioada cand aveam nevoie sa ma ‘descarc”, ca un fel de jurnal public ca sa zic asa. Deci cui nu-i place sa nu citeasca.
    Dar totusi iti raspund: acest test este unul profesional, folosit de psihologi in SUA si nu numai pt probleme de autocontrol la copii.Scopul testului este sa ajute copiii cu astfel de probleme sa si le depaseasca pt reusita si succesul lor in viata.Eu personal nu l-am folosit niciodata, dar mi s-au parut comice si interesante filmuletele si de asta le-am pus pe blog.Textul dinaintea filmuletelor este prezentarea testului. Tipul cu cravata (pe care il jignesti fara sa-l cunosti ceea ce spune ceva nu prea placut despre tine) nu stiu nici eu cine este, dar mie mi se pare ca a folosit acest test ca pe o ilustratie pt subiectul pe care il dezbatea el. Faptul ca nu esti de aceeasi parere cu el este problema ta, nimeni nu ti-a cerut asta, fiecare e liber sa creada ce vrea: si el si eu si tu


Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

